Scan voor kantoren

IN DE REGIO 

TEKST Jonneke Duin

FOTOGRAFIE Paoline Kruijssen

Een portefeuillescan voor boekhouders en accountants, dat is één van de diensten die het SnelStartregiokantoor in Barneveld aanbiedt. Manager Gerrit Valkenburg van het regiokantoor vertelt over de inzichten die zo’n scan oplevert. “We kijken hoe kantoren hun eindklanten kunnen helpen de administratie sneller en beter te doen, van het eerste klantcontact totdat de factuur is betaald.”

Manager Regiokantoor Barneveld

Gerrit Valkenburg

“Ondernemers zijn zich vaak niet bewust van de mogelijkheden en hebben eigenlijk wel wat anders te doen.”

Regiokantoor Barneveld
Met de opening van het tweede regiokantoor in Nederland komt SnelStart de belofte na om dichter bij de klant te zijn. Letterlijk. Want bij de vestigingen in Assen en Barneveld staat de deur wagenwijd open, omdat online belangrijk is, maar menselijk contact nog veel belangrijker. Hier staan echte mensen klaar om te adviseren over de SnelStart-software en automatisering van bedrijfsprocessen. Ook delen we via de regiokantoren kennis via trainingen en bieden we plek om vakgenoten te ontmoeten. De regiokantoren zorgen voor extra verbondenheid in deze digitale wereld.

“Boekhouders en accountants willen hierover wel in gesprek met hun klanten, maar weten niet altijd hoe ze dat kunnen aanpakken. Ook dat geven we samen vorm.”

Het SnelStart-regiokantoor wil dichtbij de mensen zijn, toch moedigt u mensen aan te digitaliseren. Waarom?
“De scan is bij uitstek een manier om met elkaar aan tafel te gaan en juist de verbinding te zoeken. Tussen SnelStart en het kantoor, maar ook tussen het kantoor en de eindklant. Door de vele veiligheidsissues is het steeds logischer en veiliger om zoveel mogelijk te automatiseren. Het is vaak een volgende stap in de ontwikkeling: kijken waar nog ruimte is voor verdere automatisering waarmee de administratie sneller, veiliger en accurater wordt.”

Hoe helpen de inzichten het kantoor?
“Boekhouders en accountants willen vaak wel met hun klanten in gesprek, maar weten niet altijd hoe ze dat moeten aanpakken. Dat geven we vorm tijdens het gesprek. Het is belangrijk dat dat past bij het kantoor. Waar de een informatie liefst deelt in een nieuwsbrief, zegt de ander: ‘ik bel die klant wel even, want die vindt het zelf ook vervelend om dit handmatig te doen’. Het kan ook betekenen dat u kijkt naar een bepaald type klant. Klusjesmannen, bouwbedrijven en installateurs zijn bijvoorbeeld vaak veel tijd kwijt aan papierwerk, terwijl ze liever met hun werk bezig zijn. Die helpt u met een goede werkbonoplossing. En handelsondernemingen kunnen - zonder externe koppeling - binnen SnelStart met pakbonnen werken. Dat betekent van printen en handmatig invoeren, naar automatische orderverwerking. Op basis van deze scan voelt het kantoor zich vaak beter voorbereid om zoiets met de klant te bespreken.”

Voor welke kantoren is de scan bedoeld?
“In de praktijk blijken het vaak kantoren die met hun klanten in SnelStart werken en een portfolio van zo’n 80 tot 200 klanten hebben. Die zijn benieuwd waar ze nog mogelijkheden hebben en halen er altijd dingen uit waarmee ze hun eindklanten kunnen helpen processen te verbeteren.”

Een scan voor kantoren. Vertel eens?
“Bij zo’n scan analyseren we de klantenlijst van de accountant of boekhouder. We onderzoeken de SBI-codes van de eindklanten, kijken welk SnelStart-pakket ze hebben en welke koppelingen ze gebruiken. De gegevens verwerken we in een draaitabel, die het uitgangspunt vormt bij een gesprek.”

Hoe gaat zo’n gesprek?
“Dat hangt ervan af wat voor het kantoor relevant is. De een heeft de automatisering van de basisstraat al helemaal staan en is benieuwd naar verdieping van processen bij klanten, de ander wordt zich bewuster van automatiseringsmogelijkheden rond het boekhoudproces van de eindklant. Die ziet bijvoorbeeld welke klanten nog geen bankkoppeling of mailbox hebben.”

Geeft de scan een oordeel over het kantoor?
“Juist niet! Hoe kantoren hun werk uitvoeren, is aan hen. Bij de scan kijken we vooral hoe de cijfers bij de klant de administratie inkomen; hoe worden in- en verkopen, bankboekingen en afschriften van betaalproviders geboekt en worden daarbij alle beschikbare middelen ingezet? Binnen SnelStart zijn vaak al meer middelen beschikbaar en we kijken ook naar externe oplossingen. Veel ondernemers die met een kassa werken bijvoorbeeld, boeken omzet handmatig, terwijl ze wel wat anders te doen hebben. Die zijn zich vaak niet bewust van de beschikbare kassaoplossingen.”

“Ondernemers zijn zich vaak niet bewust van de mogelijkheden en hebben eigenlijk wel wat anders te doen.”

Manager Regiokantoor Barneveld

Gerrit Valkenburg

Scan voor kantoren

Een portefeuillescan voor boekhouders en accountants, dat is één van de diensten die het SnelStartregiokantoor in Barneveld aanbiedt. Manager Gerrit Valkenburg van het regiokantoor vertelt over de inzichten die zo’n scan oplevert. “We kijken hoe kantoren hun eindklanten kunnen helpen de administratie sneller en beter te doen, van het eerste klantcontact totdat de factuur is betaald.”

IN DE REGIO 

TEKST Jonneke Duin

FOTOGRAFIE Paoline Kruijssen

Regiokantoor Barneveld
Met de opening van het tweede regiokantoor in Nederland komt SnelStart de belofte na om dichter bij de klant te zijn. Letterlijk. Want bij de vestigingen in Assen en Barneveld staat de deur wagenwijd open, omdat online belangrijk is, maar menselijk contact nog veel belangrijker. Hier staan echte mensen klaar om te adviseren over de SnelStart-software en automatisering van bedrijfsprocessen. Ook delen we via de regiokantoren kennis via trainingen en bieden we plek om vakgenoten te ontmoeten. De regiokantoren zorgen voor extra verbondenheid in deze digitale wereld.

Hoe helpen de inzichten het kantoor?
“Boekhouders en accountants willen vaak wel met hun klanten in gesprek, maar weten niet altijd hoe ze dat moeten aanpakken. Dat geven we vorm tijdens het gesprek. Het is belangrijk dat dat past bij het kantoor. Waar de een informatie liefst deelt in een nieuwsbrief, zegt de ander: ‘ik bel die klant wel even, want die vindt het zelf ook vervelend om dit handmatig te doen’. Het kan ook betekenen dat u kijkt naar een bepaald type klant. Klusjesmannen, bouwbedrijven en installateurs zijn bijvoorbeeld vaak veel tijd kwijt aan papierwerk, terwijl ze liever met hun werk bezig zijn. Die helpt u met een goede werkbonoplossing. En handelsondernemingen kunnen - zonder externe koppeling - binnen SnelStart met pakbonnen werken. Dat betekent van printen en handmatig invoeren, naar automatische orderverwerking. Op basis van deze scan voelt het kantoor zich vaak beter voorbereid om zoiets met de klant te bespreken.”

Voor welke kantoren is de scan bedoeld?
“In de praktijk blijken het vaak kantoren die met hun klanten in SnelStart werken en een portfolio van zo’n 80 tot 200 klanten hebben. Die zijn benieuwd waar ze nog mogelijkheden hebben en halen er altijd dingen uit waarmee ze hun eindklanten kunnen helpen processen te verbeteren.”

“Boekhouders en accountants willen hierover wel in gesprek met hun klanten, maar weten niet altijd hoe ze dat kunnen aanpakken. Ook dat geven we samen vorm.”

Een scan voor kantoren. Vertel eens?
“Bij zo’n scan analyseren we de klantenlijst van de accountant of boekhouder. We onderzoeken de SBI-codes van de eindklanten, kijken welk SnelStart-pakket ze hebben en welke koppelingen ze gebruiken. De gegevens verwerken we in een draaitabel, die het uitgangspunt vormt bij een gesprek.”

Hoe gaat zo’n gesprek?
“Dat hangt ervan af wat voor het kantoor relevant is. De een heeft de automatisering van de basisstraat al helemaal staan en is benieuwd naar verdieping van processen bij klanten, de ander wordt zich bewuster van automatiseringsmogelijkheden rond het boekhoudproces van de eindklant. Die ziet bijvoorbeeld welke klanten nog geen bankkoppeling of mailbox hebben.”

Geeft de scan een oordeel over het kantoor?
“Juist niet! Hoe kantoren hun werk uitvoeren, is aan hen. Bij de scan kijken we vooral hoe de cijfers bij de klant de administratie inkomen; hoe worden in- en verkopen, bankboekingen en afschriften van betaalproviders geboekt en worden daarbij alle beschikbare middelen ingezet? Binnen SnelStart zijn vaak al meer middelen beschikbaar en we kijken ook naar externe oplossingen. Veel ondernemers die met een kassa werken bijvoorbeeld, boeken omzet handmatig, terwijl ze wel wat anders te doen hebben. Die zijn zich vaak niet bewust van de beschikbare kassaoplossingen.”