Een digitale wereld vraagt om meer menselijk contact

Algemeen directeur SnelStart

Herman Weessies

ONZE VISIE

Bij SnelStart zijn we overtuigd van de kracht van persoonlijke verbondenheid. Misschien wel meer dan ooit. Administratie verloopt vaker ‘zonder handen’ en zelfs zonder menselijke tussenkomst. Processen worden geautomatiseerd en kunstmatige intelligentie neemt soms al menselijke taken over. Ook wij kijken continu hoe we onze dienstverlening kunnen verrijken met de nieuwste technologieën. We merken dat onze klanten door alle digitalisering juist meer behoefte hebben aan persoonlijke aandacht. Daarom komen we vanaf eind 2023 dichter naar u toe.

TEKST Herman Weessies

FOTOGRAFIE Paoline Kruijssen

“We werken hard aan onze basis: een vernieuwde, platformonafhankelijke boekhoudapplicatie voor alle kantoren.”

Laagdrempelig advies en ondersteuning

Bij de SnelStart regiokantoren is ruimte voor laagdrempelig advies, overleg en instructie over het werken met SnelStart. Kantoren en ondernemers vinden hier ondersteuning bij het organiseren en reorganiseren van administratieve handelingen. Ze kunnen er terecht voor trainingen om hun kennis van administratieve, fiscale en boekhoudkundige taken en datagedreven ondernemen up-to-date brengen. Of om inspiratie op te doen tijdens bijeenkomsten en te sparren met branchegenoten uit de regio. Daarmee ondersteunen we niet alleen u als financieel professional, maar ook de ondernemer die de software gebruikt.

Soms is online makkelijker

Persoonlijk contact en ondersteuning maken moeilijke dingen makkelijk. Daarnaast biedt online ondersteuning weer andere voordelen: u hoeft niet van uw werkplek weg en bent niet aan kantooruren gebonden. Daarom ontwikkelen we ondertussen ook een nieuw digitaal platform voor alle kantoren. Inderdaad, toch weer digitaal, want iedereen werkt anders. Waar de ene keer advies op maat nodig is, is het andere keren genoeg om even snel iets zelf op te zoeken, te leren of te ontdekken.

Ontwikkelen doen we samen

We willen onze kantoren en ‘hun’ ondernemers de ondersteuning bieden om de administratie zelf op te zetten en optimaal te benutten. Ongeacht het automatiseringsniveau, op een manier die bij hen past. We doorlopen daarom elke stap samen met gebruikers en ontwikkelen zo een relevant aanbod. Dat gaat met vallen en opstaan en ook dat is goed. We ontwikkelen, testen en sturen bij. Zo zorgen we voor een goed werkend digitaal platform en werken we toe naar een landelijk dekkend netwerk van regiokantoren. We geloven niet alleen in ‘de cijfers voor je laten werken’, we geloven boven alles in de menselijke maat. Want ondernemen – én boekhouden – dat is mensenwerk.

De basis op orde

De eerste contouren van dit digitale platform beginnen zich af te tekenen. We werken hard aan onze basis: een vernieuwde, platformonafhankelijke boekhoudapplicatie voor alle kantoren, die inmiddels in een betaversie toegankelijk is. Tegelijkertijd ontwikkelen we de overige pijlers van ons interactieve platform, waarin u straks hulpmiddelen vindt om uw klanten nog beter van dienst te zijn en waarmee uzelf en uw medewerkers zich verder kunnen ontwikkelen.

Eerste stap

Het openen van deze twee kantoren is een eerste stap naar een andere manier van werken: SnelStart komt naar u toe. Van ‘alles automatiseren’ en ‘zelf doen’ bewegen we dichter naar de ondernemer en diens accountant of boekhouder. Zo zijn we letterlijk ‘dichtbij’ en werken we toe naar nog betere automatiseringsoplossingen, waarbij de menselijke maat echt vooropstaat. Want software is een handig hulpmiddel, maar het moet geen vervanging zijn van menselijk contact.

Persoonlijk contact

Met dat in gedachten openden we eind 2023 de eerste SnelStart-regiokantoren in Assen en Barneveld. Een ontmoetingsplek voor administratie- en accountantskantoren, hun klanten en de professionals die hen verder kunnen helpen bij automatiserings- en administratievraagstukken. En waarnaar kantoren hun klanten met uitgebreidere pakketten kunnen doorverwijzen voor ondersteuning. Ondernemers kunnen er sparren met professionals over het automatiseren van hun bedrijfsprocessen. En onze software-gebruikers kunnen er terecht voor trainingen en bijeenkomsten.

Het begin van iets nieuws

“Software is een handig hulpmiddel, maar het moet geen vervanging zijn van menselijk contact.”

Complexere vraagstukken vragen om persoonlijk contact. Automatisering werkt beter wanneer mensen samen kijken naar de vraagstukken, wensen en technische mogelijkheden. Een goede integratie van systemen - waarmee de gebruiker en zijn kantoor uit de voeten kunnen - verloopt het beste wanneer alle betrokkenen de koppen bij elkaar steken en toewerken naar die ene complete oplossing. Een one-stop-solution die niet alleen het voeren van een sluitende boekhouding makkelijker maakt, maar die vooral ook de persoonlijke samenwerking verdiept. Met volledig inzicht via een goed geïntegreerd systeem kan uw kantoor betere ondersteuning bieden en heeft de ondernemer meer kans op succes. Automatisering wordt zo het begin van iets nieuws en iets beters.

Op weg helpen

Verbondenheid tussen mensen is én blijft uitermate belangrijk. Bij SnelStart geloven we in de toegevoegde waarde van menselijk contact. Want in een steeds meer geautomatiseerde wereld raken ondernemers en hun accountants of boekhouders al snel verdwaald in de enorme hoeveelheid beschikbare softwareproducten en -integraties. Met zoveel verschillende bedrijven in Nederland is er eenvoudigweg geen simpele totaaloplossing die voor iedereen werkt. Waar andere softwareaanbieders zeggen dat u ‘alles zelf kunt doen’, geloven wij in ‘de ander op weg helpen’ waar we dat kunnen. De kracht zit in onze verbondenheid. En eenmaal op weg wordt dat ‘zelf doen’ vanzelf makkelijker.

Het is voor een ontwikkelaar van boekhoudsoftware een spannende uitspraak, maar boekhoudsoftware is in toenemende mate een product met maar weinig onderscheidend vermogen. Nu bijna elke administratieve handeling kan worden geautomatiseerd en ook grote accountantskantoren eenvoudige softwareoplossingen voor de zzp- en mkb-markt leveren, is het belangrijk om op een andere manier onderscheidend te zijn.

Een digitale wereld vraagt om meer menselijk contact

TEKST Herman Weessies

FOTOGRAFIE Paoline Kruijssen

Bij SnelStart zijn we overtuigd van de kracht van persoonlijke verbondenheid. Misschien wel meer dan ooit. Administratie verloopt vaker ‘zonder handen’ en zelfs zonder menselijke tussenkomst. Processen worden geautomatiseerd en kunstmatige intelligentie neemt soms al menselijke taken over. Ook wij kijken continu hoe we onze dienstverlening kunnen verrijken met de nieuwste technologieën. We merken dat onze klanten door alle digitalisering juist meer behoefte hebben aan persoonlijke aandacht. Daarom komen we vanaf eind 2023 dichter naar u toe.

Algemeen directeur SnelStart

Herman Weessies

ONZE VISIE

We willen onze kantoren en ‘hun’ ondernemers de ondersteuning bieden om de administratie zelf op te zetten en optimaal te benutten. Ongeacht het automatiseringsniveau, op een manier die bij hen past. We doorlopen daarom elke stap samen met gebruikers en ontwikkelen zo een relevant aanbod. Dat gaat met vallen en opstaan en ook dat is goed. We ontwikkelen, testen en sturen bij. Zo zorgen we voor een goed werkend digitaal platform en werken we toe naar een landelijk dekkend netwerk van regiokantoren. We geloven niet alleen in ‘de cijfers voor je laten werken’, we geloven boven alles in de menselijke maat. Want ondernemen – én boekhouden – dat is mensenwerk.

Ontwikkelen doen we samen

De eerste contouren van dit digitale platform beginnen zich af te tekenen. We werken hard aan onze basis: een vernieuwde, platformonafhankelijke boekhoudapplicatie voor alle kantoren, die inmiddels in een betaversie toegankelijk is. Tegelijkertijd ontwikkelen we de overige pijlers van ons interactieve platform, waarin u straks hulpmiddelen vindt om uw klanten nog beter van dienst te zijn en waarmee uzelf en uw medewerkers zich verder kunnen ontwikkelen.

“We werken hard aan onze basis: een vernieuwde, platformonafhankelijke boekhoudapplicatie voor alle kantoren.”

De basis op orde

Persoonlijk contact en ondersteuning maken moeilijke dingen makkelijk. Daarnaast biedt online ondersteuning weer andere voordelen: u hoeft niet van uw werkplek weg en bent niet aan kantooruren gebonden. Daarom ontwikkelen we ondertussen ook een nieuw digitaal platform voor alle kantoren. Inderdaad, toch weer digitaal, want iedereen werkt anders. Waar de ene keer advies op maat nodig is, is het andere keren genoeg om even snel iets zelf op te zoeken, te leren of te ontdekken.

Soms is online makkelijker

Het openen van deze twee kantoren is een eerste stap naar een andere manier van werken: SnelStart komt naar u toe. Van ‘alles automatiseren’ en ‘zelf doen’ bewegen we dichter naar de ondernemer en diens accountant of boekhouder. Zo zijn we letterlijk ‘dichtbij’ en werken we toe naar nog betere automatiseringsoplossingen, waarbij de menselijke maat echt vooropstaat. Want software is een handig hulpmiddel, maar het moet geen vervanging zijn van menselijk contact.

Eerste stap

Met dat in gedachten openden we eind 2023 de eerste SnelStart-regiokantoren in Assen en Barneveld. Een ontmoetingsplek voor administratie- en accountantskantoren, hun klanten en de professionals die hen verder kunnen helpen bij automatiserings- en administratievraagstukken. En waarnaar kantoren hun klanten met uitgebreidere pakketten kunnen doorverwijzen voor ondersteuning. Ondernemers kunnen er sparren met professionals over het automatiseren van hun bedrijfsprocessen. En onze software-gebruikers kunnen er terecht voor trainingen en bijeenkomsten.

Persoonlijk contact

Complexere vraagstukken vragen om persoonlijk contact. Automatisering werkt beter wanneer mensen samen kijken naar de vraagstukken, wensen en technische mogelijkheden. Een goede integratie van systemen - waarmee de gebruiker en zijn kantoor uit de voeten kunnen - verloopt het beste wanneer alle betrokkenen de koppen bij elkaar steken en toewerken naar die ene complete oplossing. Een one-stop-solution die niet alleen het voeren van een sluitende boekhouding makkelijker maakt, maar die vooral ook de persoonlijke samenwerking verdiept. Met volledig inzicht via een goed geïntegreerd systeem kan uw kantoor betere ondersteuning bieden en heeft de ondernemer meer kans op succes. Automatisering wordt zo het begin van iets nieuws en iets beters.

Het begin van iets nieuws

“Software is een handig hulpmiddel, maar het moet geen vervanging zijn van menselijk contact.”

Verbondenheid tussen mensen is én blijft uitermate belangrijk. Bij SnelStart geloven we in de toegevoegde waarde van menselijk contact. Want in een steeds meer geautomatiseerde wereld raken ondernemers en hun accountants of boekhouders al snel verdwaald in de enorme hoeveelheid beschikbare softwareproducten en -integraties. Met zoveel verschillende bedrijven in Nederland is er eenvoudigweg geen simpele totaaloplossing die voor iedereen werkt. Waar andere softwareaanbieders zeggen dat u ‘alles zelf kunt doen’, geloven wij in ‘de ander op weg helpen’ waar we dat kunnen. De kracht zit in onze verbondenheid. En eenmaal op weg wordt dat ‘zelf doen’ vanzelf makkelijker.

Op weg helpen

Laagdrempelig advies en ondersteuning

Bij de SnelStart regiokantoren is ruimte voor laagdrempelig advies, overleg en instructie over het werken met SnelStart. Kantoren en ondernemers vinden hier ondersteuning bij het organiseren en reorganiseren van administratieve handelingen. Ze kunnen er terecht voor trainingen om hun kennis van administratieve, fiscale en boekhoudkundige taken en datagedreven ondernemen up-to-date brengen. Of om inspiratie op te doen tijdens bijeenkomsten en te sparren met branchegenoten uit de regio. Daarmee ondersteunen we niet alleen u als financieel professional, maar ook de ondernemer die de software gebruikt.

Het is voor een ontwikkelaar van boekhoudsoftware een spannende uitspraak, maar boekhoudsoftware is in toenemende mate een product met maar weinig onderscheidend vermogen. Nu bijna elke administratieve handeling kan worden geautomatiseerd en ook grote accountantskantoren eenvoudige softwareoplossingen voor de zzp- en mkb-markt leveren, is het belangrijk om op een andere manier onderscheidend te zijn.