onder één dak, dat schakelt sneller
Eigenaar administratie- en belastingadvieskantoor Van Klompenburg
Steven van Klompenburg
Klantverhaal
Een boekhoudprogramma en bank in één. Het klinkt Steven van Klompenburg als muziek in de oren. Hij signaleert al langere tijd een verandering in financieringsland. Ondernemers kiezen bewust voor een bank met lagere kosten of één die ook een boekhoudprogramma aanbiedt. Zo hebben ze alles op één plek. Deze ontwikkeling sluit naadloos aan bij Stevens visie over klanten ontzorgen.
TEKST Lisette Verhagen
FOTOGRAFIE Herman van der Wal
SnelStart is een (boekhoud)softwaredienstverlener en geen bank. Bankdiensten worden geleverd door onze partner Adyen N.V.
< Naar vorig artikel
Naar volgend artikel >
“Met een boekhoudprogramma en bank in één bied je de klant een totaaloplossing.”
Ontzorg de klant
Als eigenaar van administratie- en belastingadvieskantoor Van Klompenburg streeft Steven ernaar zijn klanten volledig te ontzorgen. Hij nam zelfs een fulltime IT’er aan om een stap extra te kunnen zetten voor zijn klanten. Startende ondernemers voorziet Steven van een laptop met Microsoft Office en een ingerichte administratie. “Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone, maar dat betekent niet dat iedereen handig is met computers. Ik ontmoet regelmatig (jonge) mensen die niet weten hoe ze op een laptop moeten werken. Laat staan hoe ze daarop de boekhouding doen. Wij ontzorgen de klant met een totaaloplossing.”
Makkelijk meekijken en adviseren
”Een boekhoudprogramma en bankdienst in één, past goed bij onze totaaloplossing”, vervolgt Steven enthousiast. “Adviseren wordt makkelijker als we toegang hebben tot de rekeninggegevens van een klant. Bij problemen kunnen we meekijken en adviseren op het gebied van boekhouding en financiën in bredere zin. Zo kan de klant focussen op zijn corebusiness.”
Met het gebruik van bankkoppelingen heeft Steven bij veel klanten inzicht in hun financiën. Ondernemers moeten deze functionaliteit echter steeds opnieuw accorderen. “De klant moet fysiek langskomen met een pasje of pincode om opnieuw verbinding met de bank te maken. Daar zit een ondernemer niet op te wachten. Met geïntegreerd inzicht in de bankgegevens van de klant zou dit verleden tijd zijn.”
Alles onder één dak
Steven zou SnelStart als bank zeker aanraden bij zijn klanten. “Je hebt dan alles onder één dak: één product en één contactpersoon. Zo schakel je sneller. Ik heb wel eens meegemaakt dat een klant maanden moest wachten op een bankrekeningnummer voordat hij kon beginnen met ondernemen. Dat is toch zonde! Het zou ideaal zijn als je een boekhoudpakket én bankrekeningnummer tegelijk kunt aanvragen.“
Eigenaar administratie- en belastingadvieskantoor Van Klompenburg
Steven van Klompenburg
onder één dak, dat schakelt sneller
TEKST Lisette Verhagen
FOTOGRAFIE Herman van der Wal
Een boekhoudprogramma en bank in één. Het klinkt Steven van Klompenburg als muziek in de oren. Hij signaleert al langere tijd een verandering in financieringsland. Ondernemers kiezen bewust voor een bank met lagere kosten of één die ook een boekhoudprogramma aanbiedt. Zo hebben ze alles op één plek. Deze ontwikkeling sluit naadloos aan bij Stevens visie over klanten ontzorgen.
Klantverhaal
“Met een boekhoudprogramma en bank in één bied je de klant een totaaloplossing.”
Ontzorg de klant
Als eigenaar van administratie- en belastingadvieskantoor Van Klompenburg streeft Steven ernaar zijn klanten volledig te ontzorgen. Hij nam zelfs een fulltime IT’er aan om een stap extra te kunnen zetten voor zijn klanten. Startende ondernemers voorziet Steven van een laptop met Microsoft Office en een ingerichte administratie. “Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone, maar dat betekent niet dat iedereen handig is met computers. Ik ontmoet regelmatig (jonge) mensen die niet weten hoe ze op een laptop moeten werken. Laat staan hoe ze daarop de boekhouding doen. Wij ontzorgen de klant met een totaaloplossing.”
Makkelijk meekijken en adviseren
”Een boekhoudprogramma en bankdienst in één, past goed bij onze totaaloplossing”, vervolgt Steven enthousiast. “Adviseren wordt makkelijker als we toegang hebben tot de rekeninggegevens van een klant. Bij problemen kunnen we meekijken en adviseren op het gebied van boekhouding en financiën in bredere zin. Zo kan de klant focussen op zijn corebusiness.”
Met het gebruik van bankkoppelingen heeft Steven bij veel klanten inzicht in hun financiën. Ondernemers moeten deze functionaliteit echter steeds opnieuw accorderen. “De klant moet fysiek langskomen met een pasje of pincode om opnieuw verbinding met de bank te maken. Daar zit een ondernemer niet op te wachten. Met geïntegreerd inzicht in de bankgegevens van de klant zou dit verleden tijd zijn.”
Alles onder één dak
Steven zou SnelStart als bank zeker aanraden bij zijn klanten. “Je hebt dan alles onder één dak: één product en één contactpersoon. Zo schakel je sneller. Ik heb wel eens meegemaakt dat een klant maanden moest wachten op een bankrekeningnummer voordat hij kon beginnen met ondernemen. Dat is toch zonde! Het zou ideaal zijn als je een boekhoudpakket én bankrekeningnummer tegelijk kunt aanvragen.“