ONZE VISIE
SnelStart Bankieren: waarschijnlijk klinkt deze woordcombinatie u nog onwennig in de oren. Mij niet meer, want achter de schermen zijn we al even bezig om onze dienstverlening met bankieren te verrijken. Waarom? Dit gaat het ondernemen nog makkelijker maken. Zóveel makkelijker, dat velen zich over 5 jaar niet meer kunnen voorstellen dat de zakelijke rekening en het boekhoudpakket in verschillende applicaties zaten.
ondenkbaar dat
boekhouden en bankieren gescheiden waren
TEKST Herman Weessies
FOTOGRAFIE Lieke van den Oord
Algemeen directeur SnelStart
Herman Weessies
SnelStart is een (boekhoud)softwaredienstverlener en geen bank. Bankdiensten worden geleverd door onze partner Adyen N.V.
< Naar vorig artikel
Naar volgend artikel >
“Het gaat om bankieren op de SnelStart-leest. Onze klanten kunnen bankieren met de gebruiksvriendelijke interface van SnelStart, inclusief het serviceniveau en de klantgerichtheid die ze van SnelStart gewend zijn.”
“Uiteindelijk is het vanuit SnelStart mogelijk om alle activiteiten uit te voeren rond het ontvangen, betalen en sparen van geld.”
“Wilt u SnelStart Bankieren niet gebruiken voor uw klanten? Even goede vrienden, we blijven ook koppelen met de zakelijke rekeningen van andere banken.”
“64 procent van de mkb’ers geeft aan baat te hebben bij financiële diensten die zijn geïntegreerd in een platform dat ze al gebruiken.”
Adyen maakt waardevolle bankintegratie mogelijk
SnelStart maakt gebruik van de bankdiensten van financieel technologieplatform Adyen. Thom Ruiter, VP Banking en Financial Products bij Adyen, licht de meerwaarde van de samenwerking toe met behulp van een recent onderzoek van Adyen en Boston Consulting Group. “Van de mkb-ondernemers geeft 64 procent aan baat te hebben bij financiële diensten die zijn geïntegreerd in een platform dat ze al gebruiken. 69 procent stapt zelfs over naar een ander platform als deze een meer geïntegreerde betaal- en bankervaring biedt.”
“Bankieren vanuit een boekhoudprogramma is een mooi voorbeeld van zo’n integratie. SnelStart speelt hiermee in op de behoeften van klanten; die kunnen vanuit hun vertrouwde boekhoudprogramma bankieren, waardoor dit beter werkt en minder tijd kost. Wij zijn blij dat onze technologie het voor SnelStart mogelijk maakt om hoogwaardige bankdiensten op toegankelijke wijze aan te bieden.”
Bankieren op de SnelStart-leest
Het gaat dus om bankieren op de SnelStart-leest. Onze klanten kunnen bankieren met de gebruiksvriendelijke interface van SnelStart, inclusief het serviceniveau en de klantgerichtheid die ze van SnelStart gewend zijn. Bankieren bij SnelStart moet net zo transparant zijn als boekhouden. Dus zonder gekke prijsconstructies en verborgen kosten. We streven bij alles naar een vaste prijs en onbeperkt gebruik van functionaliteiten.
Het aanmaken van een zakelijke bankrekening gaat straks net zo snel als het aanmelden voor een boekhoudpakket. Niet met een tas vol papieren naar de bank en weken of zelfs maanden wachten; dit kan bij SnelStart online in enkele minuten. Zeker als een ondernemer al boekhoudklant is, want dan is het Ken-uw-klant-proces zo doorlopen.
Meer dan boekhouden
Een niet onbelangrijk verschil met traditionele banken is dat wij niet rijk hoeven te worden van bankieren. Dit klinkt wellicht ongeloofwaardig, maar ik zie bankieren vooral als waardevolle verrijking om onze klanten nóg beter te bedienen. Als onderdeel van het totaalpakket. Zo breiden we ons dienstenportfolio stap voor stap verder uit.
Ik vind het belangrijk dat SnelStart er is én blijft voor ieder type boekhouder. Wilt u niets doen met automatische geldstromen? Prima, SnelStart Bankieren is ook te gebruiken als een traditionele bank.
Wilt u SnelStart Bankieren helemaal niet gebruiken voor uw klanten? Even goede vrienden, we blijven ook gewoon koppelen met de zakelijke rekeningen van andere banken. Voor wie wél meer wil doen vanuit SnelStart, bieden we steeds meer mooie mogelijkheden. Alle toegevoegde waarde is straks niet meer weg te denken. En ik vermoed dat de woordcombinatie SnelStart Bankieren ook u over enkele jaren niet meer onwennig in de oren klinkt.
Kritische geluiden
We zijn bij SnelStart overigens niet doof voor de kritische geluiden. Ook dié horen we in onze klantgesprekken. Uitspraken als ‘Rond eerst SnelStart 23 af’ of ‘Schoenmaker blijf bij je leest’. Natuurlijk horen we die. Maar ik ben ervan overtuigd dat u als klant uiteindelijk veel minder goed geholpen bent als wij niets met bankieren doen.
Om te beginnen werken wij keihard aan de doorontwikkeling van SnelStart 23. Het is niet zo dat wij zelf een bank worden en al onze ontwikkelkracht inzetten om nieuwe systemen te bouwen. Daarvoor werken we juist samen met betrouwbare partijen als Adyen en Flow. We integreren hun bewezen systemen voor respectievelijk bankieren en het automatiseren van geldstromen in SnelStart.
Wat betreft die schoenmaker en die leest: we moeten doen waar we verstand van hebben. Maar wat is eigenlijk een leest? Daar heb ik goed over nagedacht. Een leest was de pasvorm waar de schoen omheen werd gemaakt. Bij SnelStart richten we ons op het administratief ontzorgen van onze klanten, zodat ze makkelijker kunnen ondernemen. Dat doen we niet alleen met boekhoudsoftware; in het verleden ging dit al zeer succesvol samen met bijvoorbeeld onze eigen salarisadministratiesoftware. Met bankieren blijven we ook bij onze leest, we maken er alleen een nieuw type schoen op.
Bankieren in SnelStart
Het uitgangspunt voor SnelStart Bankieren is dat SnelStart ondernemers nóg meer gemak oplevert. We beginnen in 2024 stap voor stap en uiteindelijk is het vanuit SnelStart mogelijk om alle activiteiten uit te voeren rond het ontvangen, betalen en sparen van geld. Klanten beschikken met SnelStart Bankieren over vijf zakelijke bankrekeningen, direct in SnelStart.
De inkomsten op die rekeningen worden direct in de boekhouding verwerkt, openstaande facturen en belastingaangiften kunnen direct vanuit de boekhouding worden betaald en pinnen kan met de SnelStartbetaalpas. Hiermee hebben ondernemers vanuit één applicatie veel meer controle over de financiële gezondheid van hun onderneming.
Met SnelStart Bankieren kunt u ook de geldstromen van uw klanten automatiseren. Als boekhouder kent u ze ongetwijfeld: ondernemers die van hun inkomsten een auto kopen, zonder er rekening mee te houden dat ze nog geld moeten afdragen aan de Belastingdienst. Met digitale potjes gekoppeld aan rekeningen in SnelStart, zet uw klant automatisch eerst de vaste kosten apart.
Zo kan hij zijn huur, btw en personeel betalen. Pas als het potje ‘Auto’ voldoende is gevuld, schaft hij die auto aan. Hiermee helpt u uw klant aan meer inzicht en meer zekerheid.
De kruisbestuiving tussen boekhouden en bankieren begint te leven bij onze klanten. We krijgen er niet alleen vragen over in één-op-één gesprekken, het bleek bijvoorbeeld ook tijdens een webinar dat we in de zomer van 2023 voor boekhouders organiseerden. Op de pollvraag ‘Wat ziet u als grootste bedreiging?’ koos maar liefst 65 procent het antwoord ‘Concurrentie door banken’. Een vervolgvraag leerde dat die vrees vooral zit in bankapplicaties die uitbreiden met boekhoudfunctionaliteiten en daardoor klanten bij boekhouders kunnen wegplukken.
De antwoorden uit dit webinar sterken mij in de overtuiging dat we bij SnelStart de juiste kant op bewegen. Ik vind dat wij het verplicht zijn om onze klanten zoveel mogelijk te helpen, ook bij dit soort marktontwikkelingen. Dat doen we nu door zelf meer te bieden. Als uw klanten via hun boekhoudpakket kunnen bankieren, dan brengen ze hun boekhouding ook niet onder bij de bank. Dan doen ze het allebei vanuit hun handige, vertrouwde en veilige SnelStart. Dat is toch een geruststellend idee?
ondenkbaar dat
boekhouden en bankieren gescheiden waren
Algemeen directeur SnelStart
Herman Weessies
TEKST Herman Weessies
FOTOGRAFIE Lieke van den Oord
SnelStart Bankieren: waarschijnlijk klinkt deze woordcombinatie u nog onwennig in de oren. Mij niet meer, want achter de schermen zijn we al even bezig om onze dienstverlening met bankieren te verrijken. Waarom? Dit gaat het ondernemen nog makkelijker maken. Zóveel makkelijker, dat velen zich over 5 jaar niet meer kunnen voorstellen dat de zakelijke rekening en het boekhoudpakket in verschillende applicaties zaten.
ONZE VISIE
Bankieren in SnelStart
Het uitgangspunt voor SnelStart Bankieren is dat SnelStart ondernemers nóg meer gemak oplevert. We beginnen in 2024 stap voor stap en uiteindelijk is het vanuit SnelStart mogelijk om alle activiteiten uit te voeren rond het ontvangen, betalen en sparen van geld. Klanten beschikken met SnelStart Bankieren over vijf zakelijke bankrekeningen, direct in SnelStart.
De inkomsten op die rekeningen worden direct in de boekhouding verwerkt, openstaande facturen en belastingaangiften kunnen direct vanuit de boekhouding worden betaald en pinnen kan met de SnelStartbetaalpas. Hiermee hebben ondernemers vanuit één applicatie veel meer controle over de financiële gezondheid van hun onderneming.
Met SnelStart Bankieren kunt u ook de geldstromen van uw klanten automatiseren. Als boekhouder kent u ze ongetwijfeld: ondernemers die van hun inkomsten een auto kopen, zonder er rekening mee te houden dat ze nog geld moeten afdragen aan de Belastingdienst. Met digitale potjes gekoppeld aan rekeningen in SnelStart, zet uw klant automatisch eerst de vaste kosten apart.
Zo kan hij zijn huur, btw en personeel betalen. Pas als het potje ‘Auto’ voldoende is gevuld, schaft hij die auto aan. Hiermee helpt u uw klant aan meer inzicht en meer zekerheid.
“Uiteindelijk is het vanuit SnelStart mogelijk om alle activiteiten uit te voeren rond het ontvangen, betalen en sparen van geld.”
“Het gaat om bankieren op de SnelStart-leest. Onze klanten kunnen bankieren met de gebruiksvriendelijke interface van SnelStart, inclusief het serviceniveau en de klantgerichtheid die ze van SnelStart gewend zijn.”
Kritische geluiden
We zijn bij SnelStart overigens niet doof voor de kritische geluiden. Ook dié horen we in onze klantgesprekken. Uitspraken als ‘Rond eerst SnelStart 23 af’ of ‘Schoenmaker blijf bij je leest’. Natuurlijk horen we die. Maar ik ben ervan overtuigd dat u als klant uiteindelijk veel minder goed geholpen bent als wij niets met bankieren doen.
Om te beginnen werken wij keihard aan de doorontwikkeling van SnelStart 23. Het is niet zo dat wij zelf een bank worden en al onze ontwikkelkracht inzetten om nieuwe systemen te bouwen. Daarvoor werken we juist samen met betrouwbare partijen als Adyen en Flow. We integreren hun bewezen systemen voor respectievelijk bankieren en het automatiseren van geldstromen in SnelStart.
Wat betreft die schoenmaker en die leest: we moeten doen waar we verstand van hebben. Maar wat is eigenlijk een leest? Daar heb ik goed over nagedacht. Een leest was de pasvorm waar de schoen omheen werd gemaakt. Bij SnelStart richten we ons op het administratief ontzorgen van onze klanten, zodat ze makkelijker kunnen ondernemen. Dat doen we niet alleen met boekhoudsoftware; in het verleden ging dit al zeer succesvol samen met bijvoorbeeld onze eigen salarisadministratiesoftware. Met bankieren blijven we ook bij onze leest, we maken er alleen een nieuw type schoen op.
“64 procent van de mkb’ers geeft aan baat te hebben bij financiële diensten die zijn geïntegreerd in een platform dat ze al gebruiken.”
“Wilt u SnelStart Bankieren niet gebruiken voor uw klanten? Even goede vrienden, we blijven ook koppelen met de zakelijke rekeningen van andere banken.”
Bankieren op de SnelStart-leest
Het gaat dus om bankieren op de SnelStart-leest. Onze klanten kunnen bankieren met de gebruiksvriendelijke interface van SnelStart, inclusief het serviceniveau en de klantgerichtheid die ze van SnelStart gewend zijn. Bankieren bij SnelStart moet net zo transparant zijn als boekhouden. Dus zonder gekke prijsconstructies en verborgen kosten. We streven bij alles naar een vaste prijs en onbeperkt gebruik van functionaliteiten.
Het aanmaken van een zakelijke bankrekening gaat straks net zo snel als het aanmelden voor een boekhoudpakket. Niet met een tas vol papieren naar de bank en weken of zelfs maanden wachten; dit kan bij SnelStart online in enkele minuten. Zeker als een ondernemer al boekhoudklant is, want dan is het Ken-uw-klant-proces zo doorlopen.
Meer dan boekhouden
Een niet onbelangrijk verschil met traditionele banken is dat wij niet rijk hoeven te worden van bankieren. Dit klinkt wellicht ongeloofwaardig, maar ik zie bankieren vooral als waardevolle verrijking om onze klanten nóg beter te bedienen. Als onderdeel van het totaalpakket. Zo breiden we ons dienstenportfolio stap voor stap verder uit.
Ik vind het belangrijk dat SnelStart er is én blijft voor ieder type boekhouder. Wilt u niets doen met automatische geldstromen? Prima, SnelStart Bankieren is ook te gebruiken als een traditionele bank.
Wilt u SnelStart Bankieren helemaal niet gebruiken voor uw klanten? Even goede vrienden, we blijven ook gewoon koppelen met de zakelijke rekeningen van andere banken. Voor wie wél meer wil doen vanuit SnelStart, bieden we steeds meer mooie mogelijkheden. Alle toegevoegde waarde is straks niet meer weg te denken. En ik vermoed dat de woordcombinatie SnelStart Bankieren ook u over enkele jaren niet meer onwennig in de oren klinkt.
Adyen maakt waardevolle bankintegratie mogelijk
SnelStart maakt gebruik van de bankdiensten van financieel technologieplatform Adyen. Thom Ruiter, VP Banking en Financial Products bij Adyen, licht de meerwaarde van de samenwerking toe met behulp van een recent onderzoek van Adyen en Boston Consulting Group. “Van de mkb-ondernemers geeft 64 procent aan baat te hebben bij financiële diensten die zijn geïntegreerd in een platform dat ze al gebruiken. 69 procent stapt zelfs over naar een ander platform als deze een meer geïntegreerde betaal- en bankervaring biedt.”
“Bankieren vanuit een boekhoudprogramma is een mooi voorbeeld van zo’n integratie. SnelStart speelt hiermee in op de behoeften van klanten; die kunnen vanuit hun vertrouwde boekhoudprogramma bankieren, waardoor dit beter werkt en minder tijd kost. Wij zijn blij dat onze technologie het voor SnelStart mogelijk maakt om hoogwaardige bankdiensten op toegankelijke wijze aan te bieden.”
De kruisbestuiving tussen boekhouden en bankieren begint te leven bij onze klanten. We krijgen er niet alleen vragen over in één-op-één gesprekken, het bleek bijvoorbeeld ook tijdens een webinar dat we in de zomer van 2023 voor boekhouders organiseerden. Op de pollvraag ‘Wat ziet u als grootste bedreiging?’ koos maar liefst 65 procent het antwoord ‘Concurrentie door banken’. Een vervolgvraag leerde dat die vrees vooral zit in bankapplicaties die uitbreiden met boekhoudfunctionaliteiten en daardoor klanten bij boekhouders kunnen wegplukken.
De antwoorden uit dit webinar sterken mij in de overtuiging dat we bij SnelStart de juiste kant op bewegen. Ik vind dat wij het verplicht zijn om onze klanten zoveel mogelijk te helpen, ook bij dit soort marktontwikkelingen. Dat doen we nu door zelf meer te bieden. Als uw klanten via hun boekhoudpakket kunnen bankieren, dan brengen ze hun boekhouding ook niet onder bij de bank. Dan doen ze het allebei vanuit hun handige, vertrouwde en veilige SnelStart. Dat is toch een geruststellend idee?